עורך דין תעבורה – עבירות מהירות נהגים חדשים

לייעוץ משפטי ללא התחייבות בתחום התעבורה / פלילי

התקשרו אלינו 1-700-702-755!

כללי:

עבירות מהירות מהוות בעיה משמעותית עבור נהגים חדשים הנוטים יותר לבצע טעויות בכביש. הבנת ההשלכות של הפרות השונות היא חשובה עבור אלו שרק מתחילים את דרכם כנהגים. מאמר זה בוחן את הסוגים השונים של עבירות המהירות, ההשפעה שלהן על נהגים חדשים, וסוקר את האמצעים שניתן לנקוט, בכדי להימנע מעבירות אלו. באמצעות סקירה זו, ניתן יהיה להבין את ההשלכות האפשריות של נהיגה במהירות מופרזת בתקופת ההגדרה כנהג חדש.

מהי עבירת מהירות?

עבירות מהירות מתרחשות כאשר נהג עובר את מגבלת המהירות המוגדרת בכביש. מגבלות אלו נקבעות כדי לוודא את הבטיחות של כל משתמשי הדרך, תוך התחשבות בגורמים כמו תנאי הדרך, דפוסי התנועה בכביש ופעילות הולכי רגל. לעבירות המהירות סוגים רבים ומנעד רחב, החל מעבירות קלות יחסית ועד לעבירות חמורות יותר, עבירות מסוג "מהירות קצה", בהן הנהג חורג משמעותית ממגבלת המהירות.

עבירות מהירות מסווגות על פי מידת החריגה ממגבלת המהירות. למשל, עשויים להיות עונשים שונים על נהיגה במהירות של 10 קמ"ש מעל המותר לעומת נהיגה במהירות של 30 קמ"ש מעל המותר. בנוסף, באזורים מסוימים, כמו אזורי בתי ספר או אזורי בנייה, יש מגבלות מהירות נמוכות יותר ועונשים חמורים יותר על עבירות אלו מתוך מטרה להגביר את הבטיחות.

נהגים חדשים צריכים להיות מודעים במיוחד לכללים אלה, מכיוון שהם לעתים קרובות כפופים לתקנות מחמירות יותר וסובלנות נמוכה יותר לעבירות מהירות. הבנה של סיווג העבירות, חשובה לשם הימנעות מההשלכות המשפטיות והכספיות הקשורות לעבירות אלה.

כיצד עבירות מהירות משפיעות על נהגים חדשים?

לעבירות מהירות יכולות להיות השלכות משמעותיות עבור נהגים חדשים, הן מבחינת חומרת הענישה והן מבחינת אמצעי תיקון נוקשים שיכול ויוטלו עליהם על פי חוק.

צבירת נקודות ועונשים נלווים

אחת ההשפעות המידיות של עבירת מהירות עבור נהגים חדשים היא הארכת תקופת הניסיון למשך שנתיים נוספות, על כל ההשלכות הכרוכות בכך. בנוסף, ישנה צבירת נקודות בהתאם לשיטת הניקוד של רשות הרישוי. במדינת ישראל, קיימת שיטת צבירת נקודות שבה כמעט כל עבירת תנועה מוסיפה נקודות לרישום של הנהג. עבור נהגים חדשים, שלעיתים קרובות יש להם רישיונות על תנאי או כאלו זמניים, צבירת נקודות עלולה להוביל לאמצעי טיפול  חמורים, מעבר לענישה הרגילה, ביניהם קורסי נהיגה מונעת, ביצוע מחדש של תיאוריה ומבחן מעשי ובמקרים מסוימים אובדן רישיון הנהיגה.

השלכות משפטיות

מלבד אמצעי הניקוד של משרד הרישוי, צבירת נקודות וקנסות כספיים, לעבירות ישנן השלכות משפטיות גרידא. בהתאם לחומרת העבירה, נהגים חדשים עלולים להתמודד עם מדיניות ענישה חמורה של בתי משפט, קנסות גבוהים יותר, פסילות רישיון הנהיגה לתקופה ממושכת ואפילו עם עונשי מאסר במקרים קיצוניים של מהירות מופרזת במיוחד, או ביצוע עבירות חוזרות. ההליך המשפטי עלול להיות מכביד, מלחיץ ויקר ועלול להוביל לרישום תעבורתי שיש בו כדי לפגוע בהזדמנויות תעסוקה עתידיות (נהג מונית, נהג תחבורה ציבורית ועוד…), בעיקר לאוכלוסיית הנהגים החדשים הצעירה שהינם בתחילת דרכה התעסוקתית.

לסיכום:

לעבירות שעניינן נהיגה במהירות מופרזת, ישנן מספר השפעות משמעותיות על נהגים חדשים ומחמירות יותר מאשר על אוכלוסיית הנהגים הוותיקה. השלכות אלו מדגישות את חשיבות הציות למגבלות המהירות בכבישים ואימוץ הרגלי נהיגה בטוחים ונכונים. הבנת ההשלכות הפוטנציאליות עשויה לעזור לנהגים חדשים לקבל החלטות מושכלות ולאמץ התנהגות נהיגה אחראית ובזמן אמת לפנות לקבלת ייעוץ משפטי עורך דין תעבורה.

משרד עורכי דין מלכא ושות’ עורכי דין תעבורה – מי אנחנו?

מלכא ושות' משרד עורכי דין תעבורה | עבירות מהירות נהגים חדשים

מלכא ושות' משרד עורכי דין עורך דין תעבורה מהירות נהגים חדשים

מחפשים עורך דין תעבורה?

פנו אלינו ואנחנו ב-משרד מלכא ושות' עורכי דין תעבורה בשיתוף עורך הדין קובי טל נדאג ללוות אתכם בתחום התעבורה על כל רבדיו.

אנחנו נדאג לייעץ וללוות לכל אורך התהליך המשפטי מול הגורמים הרלוונטיים הן המשטרה והן המערכת המשפטית בהתאם לשלב הטיפול בתיק.

עורכי הדין ב-משרד עורכי הדין מלכא ושות’ נותנים מענה במגוון רחב של תחומים.

למשרדנו סניף ראשי בחיפה ושלוחות בתל-אביב, חפצי-בה ושת"פ בעפולה אך נותן מענה וליווי משפטי ללקוחות מכל הארץ.

אך משרד עורכי הדין שלנו מעניק מענה וליווי משפטי ללקוחות מכל הארץ, מהצפון ועד הדרום וכן גם ליווי עורך דין תעבורה נוף הגליל.

מחפשים עורך דין תעבורה עפולה בעל הצלחות יוצאות דופן? פנו אלינו עוד היום!

לפרטים ומידע נוסף על תחום התעבורה מאת עורך דין תעבורה הנכם מוזמנים ליצור קשר דרך הטופס , או התקשרו: 1-700-702-755

ייצוג לקוחות בתעבורה גם ב-: עורך דין תעבורה בית שאן, עורך דין תעבורה טבריה, עורך דין תעבורה מגדל העמק

4.9/5 - (7 הצבעות)