מדריך מקיף לניסוח הסכם שותפות עסקית

לייעוץ משפטי ראשוני ללא התחייבות בתחום המשפט האזרחי | מסחרי | חברות

התקשרו אלינו 1-700-702-755!

מבוא:

ניסוח הסכם שותפות עסקית הוא שלב קריטי בהקמת שותפות מוצלחת. מסמך זה מפרט את התפקידים, האחריויות והציפיות של כל שותף, ומספק מסגרת ברורה ליחסים העסקיים. ללא הסכם מנוסח היטב, השותפים עלולים להיתקל באי הבנות, מחלוקות וסיבוכים משפטיים. ההסכם משמש להגנה על האינטרסים של כל הצדדים המעורבים ומנסה להבטיח שהשותפות תפעל בצורה חלקה ויעילה. חיוני להתייחס לאלמנטים מרכזיים כמו חלוקת רווחים, תהליכי קבלת החלטות ומנגנוני יישוב סכסוכים. התייעצות עם עורך דין אזרחי / מסחרי במהלך תהליך הניסוח יכולה לסייע בהבטחת עמידה בחוקים ובתקנות הרלוונטיים, ובסופו של דבר להגן על הצלחתה ארוכת הטווח של השותפות.

הגדרת תפקידים ואחריות:

בעת ניסוח הסכם שותפות עסקית, חיוני להגדיר בבירור את התפקידים והאחריות של כל שותף. בהירות זו עוזרת למנוע אי הבנות ומבטיחה שכל שותף יודע את חובותיו ומחויבויותיו בתוך השותפות. ההסכם צריך לפרט את התפקידים התפעוליים שכל שותף יקבל על עצמו, כגון ניהול, שיווק, כספים, או פונקציות חיוניות אחרות.

האחריות של כל שותף צריכה להיות מפורטת כדי למנוע חפיפה ופערים בחובות. למשל, שותף אחד עשוי להיות אחראי על ניהול הפעילות היומיומית, בעוד שאחר יכול להתמקד בתכנון אסטרטגי ופיתוח עסקי. חשוב גם לפרט את סמכות קבלת ההחלטות של כל שותף, תוך ציון מי מוסמך לקבל החלטות מסוימות והתהליך לקבלת החלטות משותפות.

בנוסף, ההסכם צריך להתייחס לציפיות לגבי התרומה של כל שותף לעסק. זה כולל לא רק תרומות כספיות אלא גם זמן, מאמץ ומשאבים אחרים. ציון ברור של תרומות אלה עוזר להבטיח הוגנות ושקיפות, מונע מחלוקות על חוסר איזון נתפס במאמץ או בהשקעה.

סעיף התפקידים והאחריות צריך לכלול גם הוראות לבחינה והתאמה של תפקידים אלה ככל שהעסק מתפתח. גמישות היא מפתח, שכן צרכי העסק עשויים להשתנות עם הזמן, דבר שמחייב את השותפים לקחת על עצמם אחריות חדשה או שונה – מומלץ כי העסק ידאג גם לתקן את הסכם השותפות במהלך השנים באמצעות עורך דין אזרחי לעריכת חוזים כדי לאפשר למנוע התפתחות של חילוקי מחלוקת עתידיים.

לבסוף, מומלץ לכלול סעיף המפרט את ההשלכות של אי מילוי אחריות זו. זה יכול לנוע מעונשים כספיים ועד לאפשרות של הוצאה מהשותפות, מה שמבטיח שכל השותפים נשארים מחויבים לחובות עליהן הסכימו.

הסדרי חלוקת רווחים:

הסדרי חלוקת רווחים הם מרכיב קריטי בכל הסכם שותפות עסקית. הסדרים אלה מתווים כיצד יחולקו הרווחים וההפסדים בין השותפים, ומבטיחים שקיפות והוגנות בעסקאות הפיננסיות של השותפות.

ראשית, חשוב להגדיר את אחוז הרווחים שכל שותף יקבל. זה יכול להתבסס על מספר גורמים, כולל ההשקעה ההונית הראשונית, התפקיד והאחריות של כל שותף, וכמות הזמן והמאמץ שכל שותף תורם לעסק. לדוגמה, שותף שהשקיע יותר הון או שמעורב יותר בפעילות היומיומית של העסק עשוי לקבל חלק גדול יותר מהרווחים או לקבוע כי יקבל שכר מסוים כעובד מעבר לרווחים.

בנוסף, ההסכם צריך לפרט כיצד יטופלו הפסדים. זה כולל לא רק הפסדים כספיים אלא גם חובות או התחייבויות שהשותפות עשויה לצבור. הנחיות ברורות לגבי אופן חלוקת הפסדים אלה יכולות למנוע מחלוקות ולהבטיח שכל השותפים אחראים באופן שווה לפעילות הפיננסית השקולה של העסק.

היבט חשוב נוסף הוא עיתוי ושיטת חלוקת הרווחים. השותפים צריכים להסכים האם הרווחים יחולקו מדי חודש, רבעון או שנה, וכיצד יבוצעו חלוקות אלה. חלק מהשותפויות עשויות להעדיף להשקיע חלק מהרווחים בחזרה לעסק כדי לתמוך בצמיחה והתרחבות, בעוד אחרות עשויות לבחור לחלק את כל הרווחים לשותפים.

לבסוף, מומלץ לכלול הוראות לבחינה מחדש ועדכון פוטנציאלי של הסדרי חלוקת הרווחים. ככל שהעסק מתפתח, ייתכן שההסכם הראשוני כבר לא יהיה מתאים, וקיום מנגנון להתאמה יכול לסייע בשמירה על הוגנות וגמישות.

לסיכום, הסדרי חלוקת רווחים מוגדרים היטב הם חיוניים לשמירה על הרמוניה והבטחת היציבות הפיננסית של שותפות עסקית. על ידי התייחסות להיבטים מרכזיים אלה, השותפים יכולים להימנע מאי הבנות ולהתמקד בצמיחה והצלחה של העסק שלהם.

מנגנוני יישוב סכסוכים:

בהקשר של הסכם שותפות עסקית, מנגנוני יישוב סכסוכים ממלאים תפקיד קריטי בשמירה על הסכמות והבטחת אריכות ימים של השותפות. מנגנונים אלה מספקים דרכים מובנות להתמודדות ופתרון של קונפליקטים, אשר ללא ניהול עלולים להסלים ולאיים על יציבות העסק.

השלב הראשון בניסוח סעיפי יישוב סכסוכים יעילים הוא לכלול נהלים ברורים וספציפיים לטיפול במחלוקות. שיטות נפוצות כוללות גישור ובוררות. גישור כולל צד שלישי ניטרלי המסייע בדיון ומשא ומתן בין השותפים כדי לעזור להם להגיע לפתרון מוסכם הדדית. שיטה זו מועדפת לעתים קרובות בשל יעילותה מבחינת עלויות ויכולתה לשמר יחסים עסקיים.

בוררות, לעומת זאת, כוללת בורר ניטרלי המקשיב לשני הצדדים ומקבל החלטה מחייבת. תהליך זה פורמלי יותר מגישור אך בדרך כלל מהיר וזול יותר מפנייה לבית משפט. הכללת סעיף בוררות בהסכם השותפות יכולה להבטיח פרטיות ולספק פתרון סופי לסכסוכים.

הצעה נוספת שהשתררה בשנים האחרונות יותר בעסקים קטנים זה בעת מחלוקות מסוימות (למשל החלטה בדבר גיוס עובדים, הצורך בגיוס עובדים ועוד דוגמאות) זה פשוט להסכים על עריכת הגרלה במיוחד כאשר יש מס' זוגי של שותפים ככה שהצבעה ובמקרה של שוויון אינה ניתנת לפתרון – למעשה כל צד רושם את בחירתו ומה שיצא זו הפעולה שתבוצע. (שוב מדובר על פעולות ספציפיות שללא מתן פתרון מהיר ויעיל יכול לסבך את הפעילות העסקית ו/או להגביר את הסכסוך).

היבט חשוב נוסף שיש לשקול הוא בחירת החוק והסמכות השיפוטית. השותפים צריכים להסכים על אילו חוקים יחולו על ההסכם שלהם והיכן יתקיימו הליכים משפטיים כלשהם. בהירות זו יכולה למנוע בעיות של סמכות שיפוטית ולהבטיח שכל הצדדים מבינים את הציפיות המשפטיות.

לבסוף, מומלץ לכלול סעיף המתאר את הצעדים שיש לנקוט לפני התחלת כל תהליך פורמלי ליישוב סכסוכים. זה יכול לכלול דיונים פנימיים או התייעצויות עם יועצים משפטיים. צעדים מקדימים כאלה יכולים לעתים קרובות לפתור קונפליקטים לפני שהם מסלימים לגישור או בוררות.

לסיכום, מנגנוני יישוב סכסוכים מוגדרים היטב הם חיוניים לשמירה על היציבות וההצלחה של שותפות עסקית. על ידי שילוב גישור, בוררות והנחיות ברורות לסמכות שיפוטית, שותפים יכולים לנהל ביעילות קונפליקטים ולהתמקד במטרות העסקיות שלהם.

קביעת תנאים לפרישה או סיום:

בעת ניסוח הסכם שותפות עסקית, קביעת תנאים ברורים לפרישה או סיום היא קריטית. תנאים אלה מספקים תהליך מובנה לשותפים המעוניינים לצאת מהשותפות, ומבטיחים שהמעבר יהיה חלק ותקין מבחינה משפטית.

תהליך הפרישה

ראשית, ההסכם צריך לפרט את ההליך לפרישה מרצון של שותף. זה כולל ציון תקופת ההודעה המוקדמת הנדרשת, בדרך כלל בין 30 ל-90 יום, כדי לאפשר לשותפים הנותרים להסתגל ולבצע את ההסדרים הנחוצים. ההודעה צריכה להיות בכתב ולפרט את הסיבות לפרישה.

הסדר כספי

עם הפרישה, יש לטפל באינטרסים הכספיים של השותף הפורש. ההסכם צריך לפרט כיצד יחושב וישולם חלקו של השותף הפורש ברווחים, בהפסדים ובהשקעות ההון. זה לרוב כולל הערכת שווי של נכסי השותפות והתחייבויותיה בזמן הפרישה. יש לכלול הנחיות ברורות לגבי לוח הזמנים לתשלום, בין אם בסכום חד פעמי או בתשלומים. במקרים מסוימים ובהסכמה ניתן לקבוע כל תחשיב מוסכם בדבר התמורה שתינתן לצד הפורש, למשל קביעה של תשלום חד פעמי כפול 6 מחזורים אחרונים של העסק ברוטו. (שוב בהסכם ניתן להיות יצירתיים ולקבוע כמעט כל הסכמה הנראית לנכון לצדדים).

סיום השותפות

במקרים בהם השותפות עצמה עומדת להסתיים, ההסכם צריך לפרט את התנאים שבהם זה יכול להתרחש. סיבות נפוצות לסיום כוללות הסכמה הדדית, פשיטת רגל, או מילוי מטרת העסק של השותפות. ההסכם צריך לפרט את הצעדים לסיום ענייני השותפות, חלוקת הנכסים הנותרים, והסדרת התחייבויות תלויות ועומדות.

עמידה בדרישות החוק

מומלץ להתייעץ עם עורך דין אזרחי לעריכת הסכמים / חוזים כדי להבטיח שהתנאים לפרישה או סיום עומדים בחוקים ובתקנות הרלוונטיים. זה עוזר במניעת מחלוקות משפטיות פוטנציאליות ומבטיח שכל השותפים מטופלים בהגינות במהלך התהליך.

על ידי הגדרה ברורה של התנאים לפרישה או סיום, השותפות יכולה לנהל שינויים ביעילות, לשמור על יציבות ולהגן על האינטרסים של כל הצדדים המעורבים.

תהליכי קבלת החלטות ומבנה ניהולי:

בכל שותפות עסקית, קביעת תהליכי קבלת החלטות ברורים ומבנה ניהולי מוגדר היטב היא קריטית ליעילות תפעולית ומניעת סכסוכים. אלמנטים אלה מבטיחים שכל השותפים מבינים את תפקידיהם ואיך יתקבלו החלטות המשפיעות על העסק.

תהליכי קבלת החלטות

הסכם השותפות צריך לפרט את תהליכי קבלת ההחלטות שיופעלו. זה כולל זיהוי אילו החלטות דורשות הסכמה פה אחד ואילו יכולות להתקבל ברוב קולות. לדוגמה, החלטות אסטרטגיות כמו כניסה לשווקים חדשים או השקעות פיננסיות משמעותיות עשויות לדרוש הסכמה פה אחד, בעוד שבחירות תפעוליות יומיומיות עשויות להיות מטופלות על ידי החלטת רוב. הנחיות ברורות עוזרות במניעת אי הבנות ומבטיחות שהחלטות מתקבלות באופן מובנה.

מבנה ניהולי

הגדרת המבנה הניהולי כוללת פירוט התפקידים והאחריויות של כל שותף. חלק זה בהסכם צריך לפרט מי ינהל היבטים שונים של העסק, כגון כספים, שיווק ותפעול. חיוני להקצות תפקידים ספציפיים לכל שותף כדי למנף את החוזקות והמומחיות שלהם, מה שמאפשר תפעול חלק יותר וחלוקת האחריות.

רמות סמכות

בנוסף, ההסכם צריך לתחום את רמות הסמכות של כל שותף, תוך ציון היקף כוח קבלת ההחלטות שלהם. זה כולל מגבלות סמכות פיננסית, כמו הסכום המקסימלי ששותף יכול להוציא ללא אישור מוקדם מאחרים. קביעת מגבלות אלה מונעת התחייבויות לא מורשות שעלולות להשפיע על הבריאות הפיננסית של השותפות.

פגישות קבועות

פגישות קבועות צריכות להיות מחויבות בהסכם כדי להבטיח תקשורת עקבית וסקירה של התקדמות השותפות. פגישות אלה מספקות פלטפורמה לדיון בביצועים, טיפול בחששות, וקבלת החלטות משותפות לגבי פעולות עתידיות.

לסיכום, תהליך קבלת החלטות ומבנה ניהולי מנוסחים היטב הם מרכיבים יסודיים של הסכם שותפות עסקית איתן. הם מספקים מסגרת ברורה לממשל, ומבטיחים שכל השותפים מיושרים והעסק פועל בצורה חלקה.

הוספה או הסרה של שותפים:

בכל שותפות עסקית, היכולת להוסיף או להסיר שותפים היא היבט קריטי שדורש הבהרה ברורה בהסכם השותפות. סעיף זה מבטיח שהתהליך יהיה חלק וחסר עמימות, ובכך מונע קונפליקטים פוטנציאליים ומבטיח את המשכיות העסק.

הוספת שותפים

בעת שקילת הוספת שותפים חדשים, הסכם השותפות צריך לפרט את הקריטריונים והתהליך. זה עשוי לכלול את הכישורים שעל שותף פוטנציאלי להחזיק, את תרומת ההון הנדרשת, ואת תהליך האישור. בדרך כלל, ההסכם יציין אם נדרשת החלטה פה אחד של כל השותפים הקיימים או אם מספיק רוב קולות. הנחיות ברורות עוזרות לשמור על שקיפות והוגנות, ומבטיחות ששותפים חדשים מתאימים למטרות וערכי השותפות.

הסרת שותפים

הסרת שותף יכולה להיות מורכבת יותר ולעתים קרובות שנויה במחלוקת. ההסכם צריך לפרט את העילות להסרה, שיכולות לנוע מהפרת חובה, פעילות פלילית, או פשוט חוסר יכולת לעמוד בסטנדרטים של ביצועים. חשוב לציין אם ניתן להסיר שותף מסיבה מוצדקת או ללא סיבה. התהליך צריך לכלול דרישות כגון הודעה, שיטת הערכת הערך של זכויות השותף העוזב, ולוח זמנים לתשלום. הכללת סעיף הפסקת פעילות יכולה לעזור לנהל את התהליך הזה בצורה חלקה, ולהבטיח שהעסק יכול להמשיך ללא הפרעה.

הבטחת הוגנות

הן הוספה והן הסרה של שותפים צריכות להתבצע בהוגנות כלפי כל הצדדים המעורבים. עבור תוספות, זה אומר להבטיח ששותפים חדשים מובאים בתנאים שהם הוגנים לשותפים הקיימים. עבור הסרות, זה כולל פיצוי הוגן והיצמדות להליכים מוסכמים. הוגנות זו עוזרת לשמור על אמון ויציבות בתוך השותפות, שהם חיוניים להצלחה לטווח ארוך.

לסיכום, התייחסות להליכים להוספה והסרה של שותפים בהסכם השותפות היא חיונית לפעילות חלקה ואריכות ימים של העסק. תהליכים ברורים, הוגנים ושקופים עוזרים למנוע מחלוקות ומבטיחים שכל השותפים נמצאים באותו עמוד.

הסדרים פיננסיים:

בעת ניסוח הסכם שותפות עסקית, פירוט ההסדרים הפיננסיים הוא קריטי להבטחת שקיפות והוגנות בין השותפים. סעיף זה צריך לפרט כיצד ינוהלו הכספים של השותפות, כולל תרומות הון, חלוקת רווחים והקצאת הוצאות.

השקעות הון

ההסכם חייב לציין את הסכום וסוג ההון שכל שותף יתרום לעסק. זה יכול לכלול מזומן, רכוש או שירותים. הגדרה ברורה של תרומות אלה מונעת מחלוקות ומבטיחה שכל שותף מבין את התחייבויותיו הפיננסיות מלכתחילה.

חלוקת רווחים

יש לציין במפורש הסדרי חלוקת רווחים. השותפים יכולים להסכים לחלוק רווחים באופן שווה או על בסיס תרומות ההון שלהם או לפי נוסחה מוסכמת אחרת. בהירות בתחום זה עוזרת למנוע קונפליקטים ומבטיחה שכל השותפים מרגישים מתוגמלים באופן הוגן עבור השקעתם ומאמציהם.

הקצאת הוצאות

חשוב גם להתייחס לאופן שבו השותפות תטפל בהוצאות. זה כולל עלויות תפעול יומיומיות והוצאות בלתי צפויות. ההסכם צריך לפרט כיצד עלויות אלה יחולקו בין השותפים, אם באופן שווה או ביחס לתרומות ההון שלהם.

רישומים כספיים ודיווח

ההסכם צריך לחייב דיווח כספי קבוע כדי לשמור על שקיפות. השותפים צריכים להסכים על תדירות הכנת הדוחות הכספיים וסקירתם. נוהג זה עוזר במעקב אחר הבריאות הפיננסית של השותפות ומטפח אמון בין השותפים.

הלוואות ומימון נוסף

הסכם השותפות צריך לכסות את התהליך לקבלת הלוואות או מימון נוסף. עליו לציין כיצד יתקבלו החלטות לגבי מימון חדש וכיצד יחולקו אחריויות ההחזר בין השותפים.

על ידי פירוט קפדני של ההסדרים הפיננסיים, השותפים יכולים להבטיח פעילות כספית חלקה ולמזער קונפליקטים פוטנציאליים, תוך תרומה להצלחה הכוללת של השותפות.

גורמי ערך התנהגותיים בשותפויות:

בתחום השותפויות העסקיות, גורמי ערך התנהגותיים משחקים תפקיד משמעותי בקביעת ההצלחה והקיימות של השותפות. אמון, מחויבות ותקשורת פתוחה הם מרכיבים יסודיים המשפיעים הן על התוצאות המוחשיות והן על התוצאות הבלתי מוחשיות של שותפות.

אמון הוא אבן היסוד של כל שותפות מוצלחת. הוא מטפח תחושת ביטחון ואמינות בין השותפים, ומבטיח שכל צד יכול לסמוך על האחר למלא את התחייבויותיו. ללא אמון, השותפויות עלולות להתמודד עם חיכוך מתמיד ואי הבנות, שעלולים לערער את המאמצים המשותפים ולהוביל לכישלון.

מחויבות היא גורם קריטי נוסף. כאשר השותפים מחויבים באמת ליעדים ולמטרות של העסק, סביר יותר שהם ישקיעו זמן, משאבים ומאמץ בהשגת הצלחה משותפת. מסירות זו לא רק מגבירה את הפרודוקטיביות אלא גם מקדמת תרבות של תמיכה הדדית וחוסן.

תקשורת פתוחה חיונית לשמירה על שקיפות וטיפול בבעיות במהירות. תקשורת יעילה מאפשרת לשותפים לשתף רעיונות, להביע חששות ולפתור קונפליקטים ביעילות. היא מבטיחה שכולם מסונכרנים, מפחיתה את הסיכוי לאי הבנות ומטפחת סביבה של שיתוף פעולה.

תלות הדדית אסטרטגית, השתתפות ותיאום עבודה הם גם חיוניים. אלמנטים אלה מבטיחים ששותפים עובדים יחד בצורה חלקה, תוך ניצול החוזקות של האחד כדי להשיג מטרות משותפות. תלות הדדית אסטרטגית כוללת התאמת תפקידים אישיים לאסטרטגיה הכוללת של השותפות, בעוד שהשתתפות מעודדת מעורבות פעילה מכל השותפים. תיאום העבודה מבטיח שמשימות מבוצעות בצורה חלקה ויעילה.

שילוב גורמי הערך ההתנהגותיים הללו בהסכם השותפות יכול לשפר משמעותית את ביצועי הברית. על ידי הדגשת אמון, מחויבות ותקשורת פתוחה, שותפים יכולים ליצור בסיס איתן להצלחה ארוכת טווח, ולהבטיח שהשותפות תשגשג גם בנסיבות מאתגרות.

חשיבות סעיף ההרחקה:

סעיף הרחקה הוא מרכיב קריטי בהסכם שותפות עסקית. תפקידו העיקרי הוא לספק מנגנון להרחקת שותף שעלול לגרום לבעיות בשותפות, מבלי לאלץ את העסק כולו לפירוק. סעיף זה מבטיח כי העסק יוכל להמשיך לפעול בצורה חלקה וללא הפרעה, גם כאשר יש צורך להרחיק שותף.

סעיף ההרחקה צריך להיות ברור וחד משמעי כדי למנוע סכסוכים משפטיים פוטנציאליים. עליו לפרט את התנאים שבהם ניתן להרחיק שותף. לדוגמה, הסעיף צריך לציין אם ההרחקה דורשת סיבה, כגון התנהגות בלתי הולמת או הפרת הסכם השותפות, או אם היא יכולה להתרחש ללא סיבה. בהירות זו עוזרת לקבוע ציפיות ומספקת תהליך ברור לטיפול במצבים קשים.

הכללת דרישת תום לב בסעיף ההרחקה יכולה להציע הגנה נוספת מפני שימוש לרעה. דרישה זו מבטיחה כי ההחלטה להרחיק שותף מתקבלת בצורה הוגנת ומסיבות מוצדקות. יש לציין זאת במפורש כדי למנוע כל עמימות שעלולה להוביל לאתגרים משפטיים.

היבט חשוב נוסף שיש לשקול הוא הכללת התחייבות לאי תחרות. הוראה זו יכולה להגן על העסק מפני תחרות ישירה מצד שותף שהורחק. היא צריכה להיות סבירה מבחינת זמן והיקף גיאוגרפי כדי להבטיח שתהיה ניתנת לאכיפה. יתר על כן, סעיף ההרחקה צריך להתייחס לצורך במתן הודעה לשותף העומד בפני הרחקה, חשוב לבחון ס' זה ולערוך אותו כך שיעמוד בדרישות החוק.

לבסוף, הסכם השותפות צריך לכלול הוראות להערכת המוניטין. זה מבטיח כי שותף שהורחק יקבל פיצוי הוגן עבור חלקו בעסק, מה שיכול לעזור למתן כל קונפליקט פוטנציאלי ולאפשר מעבר חלק יותר.

סיכום:

ניסוח הסכם שותפות עסקית כרוך בתכנון קפדני ובהירות. רכיבים מרכזיים כוללים הגדרת תפקידים ואחריות, קביעת הסדרי חלוקת רווחים, וקביעת מנגנוני יישוב סכסוכים. תנאים לפרישה או סיום ההתקשרות חייבים להיות ברורים, ותהליכי קבלת ההחלטות צריכים להיות מפורטים היטב. הוספה או הסרה של שותפים ומבנה הסדרים פיננסיים הם אלמנטים קריטיים. גורמי ערך התנהגותיים, כמו אמון ותקשורת פתוחה, משפיעים באופן משמעותי על הצלחת השותפות. סעיף הרחקה הוא חיוני לטיפול חלק בהסרת שותפים והגנה על העסק מפני הפרעות פוטנציאליות. התייעצות עם עורך דין מבטיחה עמידה בחוקים ותקנות רלוונטיים, והופכת את ההסכם לחזק ויעיל.

* אין באמור במאמר זה בכדי להוות תחליף לייעוץ משפטי, אלא כמידע כללי בלבד.

מחפשים עורך דין בתחום מסחרי ואזרחי? התקשרו אלינו 1-700-702-755!

משרד עורכי דין מלכא ושות' מתעסק רבות בליווי בתחום המשפט האזרחי, ניסוח הסכמי שותפות, ניסוח הסכמי פירוק חברות ושותפויות, ייעוץ מיסים, נדל"ן ומכר דירות ונחלות, ועוד…,

הכותב היינו עורך דין אזרחי ממשרד עורכי דין מלכא ושות'.

* אין באמור במאמר זה בכדי להוות תחליף לייעוץ משפטי, אלא כמידע כללי בלבד.

עורך דין בתחום המשפט האזרחי | מסחרי | חברות – מלכא ושות' משרד עורכי דין:

מלכא ושות' משרד עורכי דין בתחום המשפט האזרחי | מסחרי | חברות

מלכא ושות' משרד עורכי דין עורך דין בתחום המשפט האזרחי | מסחרי | חברות

מלכא ושות' משרד עורכי דין היינו אחד המשרדים המובילים בארץ בתחום המשפט האזרחי, מסחרי וחברות.

משרדנו מעסיק את מיטב עורכי הדין המומלצים בנושא המשפט האזרחי מסחרי, ונותן שירות דיסקרטי ואמין לקהל הלקוחות קרי המיוצגים.

מחפשים עורך דין מסחרי / אזרחי / חברות? פנו אלינו עוד היום!

למידע נוסף וייעוץ ללא התחייבות עם עורך דין מסחרי / עורך דין חברות / עורך דין אזרחי ניתן לפנות אלינו דרך הטלפון: 1-700-702-755 או דרך טופס צור קשר.

למשרדנו סניף ראשי בחיפה ושלוחות בתל-אביב, חפצי-בה ושת"פ בעפולה אך נותן מענה וליווי משפטי ללקוחות מכל הארץ במגוון תחומי המשפט האזרחי וכן בענייני מיסים, מיסוי בינלאומי, מיסוי מקרקעין, מס הכנסה, מקרקעין, פירוק חברות, חדלות פירעון ועוד…

בכל אחד מהתחומים עורכי הדין שלנו נותנים ליווי משפטי צמוד לכל לקוח ולקוח.

אנו במשרד מלכא ושות' עורכי דין כאן לסייע לכם בדיסקרטיות ומקצועיות בזכות הניסיון שצברנו במהלך השנים.

מחפשים עורך דין אזרחי? עורך דין מסחרי? מלכא ושות' עורכי דין לשירותכם!

למידע נוסף פנה/י אלינו ללא כל התחייבות מצידך וקבל/י יעוץ משפטי ראשוני ללא התחייבות, אנו נשמח לעמוד לרשותך בכל שאלה.

לפרטים ומידע נוסף מאת עורכי דין לייצוג וליווי בתחום אזרחי / שותפויות / מיסים / מסחרי / חוזה שכירות / חדלות פירעון ובנושאים נוספים הנכם מוזמנים ליצור קשר:

דרך הטופס , או התקשרו: 1-700-702-755.

4.7/5 - (13 הצבעות)